• Pouczenie o odstąpieniu od umowy

Pouczenie o odstąpieniu od umowy

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.) każdy Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego produktu.

Kiedy możesz odstąpić od umowy?

  • Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Ci, jeśli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta (jednoosobowa działalność gospodarcza, zamówienie niezwiązane bezpośrednio z profilem Twojej działalności).
  • Możesz odstąpić od umowy bez podawania przyczyny – wystarczy, że zgłosisz nam taką wolę w terminie 14 dni od otrzymania zamówienia.
  • Prawo do odstąpienia przysługuje zarówno w przypadku zakupu produktów nowych, jak i używanych oferowanych w sneakdog.pl.

Jak skorzystać z prawa odstąpienia?

  1. Złóż oświadczenie o odstąpieniu od umowy – możesz skorzystać z gotowego formularza zwrotu online lub przesłać oświadczenie e-mailem na sklep@sneakdog.pl albo listownie na adres TRENTIX sp. z o.o., Aleje Jerozolimskie 109/70, 02-011 Warszawa.
  2. Zalecamy podanie w oświadczeniu danych identyfikacyjnych (imię, nazwisko, adres, nr zamówienia, dane produktu oraz numer rachunku bankowego do zwrotu środków), ale możesz też napisać własnoręcznie krótką informację o odstąpieniu od umowy.
  3. Nie musisz podawać powodu zwrotu.
  4. Po złożeniu oświadczenia zwróć towar niezwłocznie, najlepiej w ciągu 14 dni od zgłoszenia (w praktyce sklep może wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu otrzymania zwracanego towaru lub potwierdzenia jego odesłania).
  5. Zwrot produktu należy przesłać na adres: TRENTIX sp. z o.o., Aleje Jerozolimskie 109/70, 02-011 Warszawa.
  6. Sklep sneakdog.pl pokrywa wszelkie koszty przesyłki zwrotnej. Nie ponosisz żadnych opłat z tytułu odstąpienia.
  7. Środki zostaną zwrócone na wskazane przez Ciebie konto bankowe nie później niż 14 dni od otrzymania zwrotu lub potwierdzenia jego nadania.

Skutki odstąpienia od umowy

  • Odstąpienie od umowy oznacza jej unieważnienie i zwrot wszelkich dokonanych płatności (w tym kosztów dostawy, jeśli wybrana była najtańsza zwykła opcja dostawy oferowana przez sklep).
  • Zwracany towar powinien być kompletny i nieuszkodzony, o ile korzystanie z niego nie wykraczało poza konieczny zakres stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Możesz sprawdzić produkt tak jak w sklepie stacjonarnym.
  • Zwrot płatności następuje na rachunek bankowy wskazany w formularzu zwrotu. Sklep nie stosuje żadnych potrąceń ani opłat manipulacyjnych.

Kiedy prawo odstąpienia nie przysługuje?

  • W przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności:
    • gdy przedmiotem zamówienia są rzeczy wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • gdy towar ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia,
    • w przypadku produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie mogą być zwrócone ze względów ochrony zdrowia lub higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    Więcej informacji znajdziesz w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Dodatkowe informacje i przydatne linki

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Czy muszę podać powód zwrotu?
Nie, nie wymagamy podania przyczyny. Prawo do zwrotu przysługuje bezwarunkowo w terminie 14 dni od odbioru zamówienia.
Jak długo czekam na zwrot pieniędzy?
Środki zwracamy nie później niż 14 dni od momentu otrzymania zwracanego produktu lub potwierdzenia nadania przesyłki.
Kto płaci za przesyłkę zwrotną?
Wszystkie koszty przesyłki zwrotnej pokrywa sklep sneakdog.pl.
Czy mogę zwrócić używany produkt?
Tak, przyjmujemy zwroty zarówno produktów nowych, jak i używanych (jeśli zostały zakupione w sneakdog.pl).
Gdzie znajdę wzór formularza zwrotu?
Wzór znajdziesz tutaj oraz na stronie z procedurą zwrotu. Możesz go także przesłać własnoręcznie w dowolnej formie.
Co jeśli minęło 14 dni od odbioru?
Po upływie tego terminu standardowe prawo do odstąpienia wygasa, ale możesz skorzystać z reklamacji, jeśli produkt jest wadliwy.
Jak mam zwrócić towar?
Wysyłasz go na adres firmy: TRENTIX sp. z o.o., Aleje Jerozolimskie 109/70, 02-011 Warszawa, za potwierdzeniem nadania. Sklep pokrywa koszty przesyłki zwrotnej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity).

W razie pytań lub wątpliwości napisz do nas: sklep@sneakdog.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego.